Pages

samedi 24 février 2018

Quiltcon from home

Quiltcon is in full swing in Pasadena at the moment. I had to cancel my trip to California but hopefully I am enjoying the event somewhat through social medias. Thank you so much everyone who shared pictures of my two quilts hanging at the show and who sent me such lovely comments.
Quiltcon bat son plein à Pasadena en ce moment. J'ai dû annuler mon voyage en Californie mais heureusement je profite un peu de l'événement via les réseaux sociaux. Un grand merci à toutes les personnes qui ont partagé des photos de mes deux quilts exposés et qui m'ont envoyés de gentils messages.


Luna Lovequilts - Infinité IV hanging at Quiltcon 2018
Picture from @mysteryquilter on Instagram

Luna Lovequilts - Orange Pop hanging at Quiltcon 2018
Picture from @redheadwiththread on Instagram

Yesterday I spent the day sewing with my friend Sophie and since we hadn't worked together for a while we had a lot to catch up ... We started the day with a 'show and tell'. Here are some pictures of Sophie's latest work.
Hier, j'ai passé la journée à coudre avec mon amie Sophie et comme nous n'avions pas travaillé ensemble depuis quelques temps nous avions beaucoup à rattraper ... Nous avons commencé la journée par un "show and tell". Voici quelques photos des dernières réalisations de Sophie.


Sophie Thomas - Inspired by Score 5 in Sherri Lynn Wood book
Sophie Thomas - Inspired by Score 5 in Sherri Lynn Wood book

She made this mini quilt with scraps from her Score #5 project. Cool, isn't it ?!
Elle a réalisé ce mini quilt en utilisant les chutes de son projet Score #5. Cool, n'est-ce pas ?!

Sophie Thomas - Inspired by Score 5 in Sherri Lynn Wood book - Mini quilt
Sophie Thomas - Mini quilt made using scraps from her Score #5

This interesting block was made during a class she took last year with Marie-Odile Fournier-Mottet (inspired by Diane Melms work).
Ce bloc intéressant a été réalisé lors d'un cours qu'elle a suivi l'année dernière avec Marie-Odile Fournier-Mottet (inspiré par le travail de Diane Melms).

Sophie Thomas - block made during a class with Marie-Odile Fournier-Mottet
Sophie Thomas - class with Marie-Odile Fournier-Mottet

Earlier this week I counted my tops ready for quilting and I got to six ... I then decided not to start a new project as I should have done to continue our improv' adventures. Wise, isn't it ?! Instead I worked with scraps from a project I will be able to reveal mid March. I managed to sew only this block {how is it possible ?!} that I will turn into a pillow cover. I thought to make three at the very least ! Too much chatting I suppose ...

Au début de la semaine, j'ai compté mes tops prêts pour le quilting et je suis arrivée à six ... J'ai donc décidé de ne pas commencé de nouveau projet comme j'aurais dû le faire pour continuer nos aventures en Improvisation. Raisonnable, non ?! A la place, j'ai travaillé avec les chutes d'un projet que je pourrai vous révéler mi mars. J'ai réussi à coudre seulement ce bloc {comment est-ce possible ?!} que je vais transformer en coussin. Je pensais en réaliser au minimum trois ! Trop de bavardage je suppose ...

Luna Lovequilts - Arizona After fabric collection - Pillow cover in progress

The quilting on this small top is well underway and I will maybe have a finish next week. A lot of threads to bury though right now ...
Le quilting de ce petit top est bien avancé et j'aurais peut-être un quilt terminé la semaine prochaine. Beaucoup de fils à arrêter cependant pour le moment ...

Luna Lovequilts - Straight line quilting in progress

I was in a '80s mood last week when I pulled out this fabric choice for a new project. Probably inspired by my playlist which includes a lot of music from the '80s. I was a teen at that time !
J'étais d'humeur années 80 la semaine dernière quand j'ai sorti ce choix de tissus pour un nouveau projet. Certainement inspirée par ma playlist qui inclut beaucoup de musique de ces années. J'étais ado à cette époque !

Luna Lovequilts - Fabric choice for a new project - '80s inspiration

I couldn't help but sing and dance in my sewing room {a terrible thing to see, I am sure :-) } and this is the reason why I went wrong when I cut the black background fabric. I had to reorder some ... Here is a glimpse of the design.
Je ne pouvais pas m'empêcher de chanter et danser dans mon atelier {une chose terrible à voir, je suis sûre :-) } et c'est la raison pour laquelle je me suis trompée en coupant le tissu de fond noir. J'ai dû en recommander ... Voici un aperçu du design.

Luna Lovequilts - Work in progress - '80s inspiration


I am linking up with 
Amanda Jean for Finish it up Friday